Je hoort het de laatste tijd steeds vaker, SEO zou dood zijn en heeft dus geen enkele invloed meer om hoger in Google te komen, maar is dit wel zo? Na mijn mening is het gewoon een loze kreet, SEO zal altijd een belangrijk onderdeel zijn van je zoekmachine marketing strategie, alleen zal de manier waarop je het toepast wel steeds veranderen. Google wil gebruikers van hun zoekmachine waardevolle websites presenteren die content bieden die aansluit op de zoekopdracht. Dus het genereren van goede content is cruciaal. Als men dit helder in het achterhoofd houdt en vervolgens SEO kennis gebruikt om die content te genereren, dan zijn we op de juiste weg.

Bloggen, een belangrijk onderdeel van je SEO strategie

De algoritmes van Google worden continue aangepast, en worden steeds intelligenter, dus de ouderwetse “SEO trucjes” om hoger in Google te komen die werken al lang niet meer nee, dus vanuit die optiek is SEO inderdaad dood. Bloggen oftewel content marketing werkt wel, en om met een blogbericht betere posities in de zoekresultaten te halen, is SEO nog steeds erg belangrijk. Het grote voordeel van bloggen is dat er continue nieuwe pagina’s ontstaan die Google kan gaan indexeren, dus zal je website of webshop vaker bezocht worden door de robots van Google. Door actief te bloggen ben je dus aan het bouwen aan je site.

Je blog werkt als virtueel spinneweb

Ik zie een site als een virtueel spinnenweb, des te meer pagina’s des te groter het spinneweb, en ik hoef denk ik niet uit te leggen dat een groter web natuurlijk meer kans maakt om een vliegje (klantje) te vangen als een klein web. Dus door regelmatig te bloggen ben je aan het bouwen aan een groter web. En moet je eens voorstellen dat je iedere week 2 blog berichten publiceert en dit een jaar lang volhoud, dit zijn 104 pagina’s met waardevolle content! En als die content nou ook nog eens geschreven is door iemand met SEO kennis, dan zal je zien dat dit goede resultaten en posities oplevert in de zoekresultaten van Google.

Bloggen voor business

Door te bloggen over jouw expertise en core business laat je aan je doelgroep zien dat je verstand van zaken hebt, en dat geeft jou en jouw bedrijf het stempel “specialist” te zijn. Door deze status zal er ook sneller conversie ontstaan uit jouw blogberichten, m.a.w. potentiële klanten zullen sneller contact opnemen voor advies wat natuurlijk kan resulteren in een nieuwe opdracht en dus nieuwe klant. Kortom, bloggen is een uitstekende manier om meer zichtbaarheid te genereren in de zoekmachine en meer klanten te werven, en is dus goed voor de business.

Category: Product #: Regular price:$ (Sale ends ) Available from: Condition: Good ! Order now!
Reviewed by on. Rating: